مشکلات اندروید | ویندوز | iOS | آیفون

مشکلات دستگاه اندروید ، ویندوز و iOS خود را به راحتی حل کنید

مشکلات اندروید | ویندوز | iOS | آیفون

مشکلات دستگاه اندروید ، ویندوز و iOS خود را به راحتی حل کنید

راهنمای خرید گوشی کارکرده و دست دوم

| سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۴۵ ق.ظ | ۰ نظر

خرید گوشی دست دوم کارکرده


خرید گوشی کارکرده و دست دوم در این بازار گران موبایل های هوشمند می تواند به مقدار زیادی در هزینه های ما صرفه جویی ایجاد کند. اما ریسک ها و نکات زیادی نیز به همراه دارد. پس در هنگام خرید این گونه کالاها حتما به نکات زیر دقت کنید.

برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

خرید از فروشنده معتبر و قابل اعتماد:

زمانی که برای خرید وارد بازار موبایل می شوید با انبوه مغازه ها با برندها و ویترین های رنگارنگ که همگی ادعای اصل بودن محصولات را دارند روبرو می شوید. در خرید از سایت ها و اپلیکیشن هایی مانند دیوار و شیپور این موضوع بسیار کم رعایت می شود و شما بدون شناخت از طرف مقابل اقدام به خرید می کنید. پس در این مواقع بهتر است به سراغ شخصی قابل اعتماد و آشنا بروید.


چک کردن سلامت سخت افزاری و نرم افزاری موبایل:

خرید گوشی دست دوم

گوشی مورد نظر را از تمام زوایا مورد بررسی دقیق قرار دهید. روی بدنه و صفحه نمایش به خوبی دقت کنید. اگر آثار ضربه یا خش روی بدنه یا نمایشگر دیدید از آن به سادگی نگذرید. به پورت ها و سوکت هایی نظیر سوکت شارژ، جک هدفون، درگاه سیم کارت و ... به خوبی دقت کنید. لوازم جانبی همراه موبایل را چک کرده و از سلامت آن ها و اصل بودنشان اطمینان حاصل کنید.
اگر تلفن همراه مورد نظرتان دارای سنسور اثر انگشت یا فیس آیدی است آن را به خوبی تست کنید و قابلیت های آن را بررسی کنید.
حال گوشی را روشن کنید و تمام مراحل روشن شدن را به دقت نگاه کنید. منوها را باز و بسته کنید و برنامه را اجرا کنید و ببنید که آیا گوشی دچار لگ یا هنگ یا مشکل خاصی است یا نه. صفحه نمایش و میزان روشنایی آن را دقت کنید. امکاناتی مانند بلوتوث، وای فای، کیفیت مکالمه و آنتن دهی، سنسور نور محیط (در صورت وجود)، دکمه های پاور و ولوم و ... را به خوبی بررسی کنید. کیفیت صدای اسپیکر را نیز فراموش نکنید. حتما به دوربین های اصلی و سلفی دقت کنید. کیفیت ثبت تصاویر و ضبط ویدیوها را بررسی کنید. در مورد تست سلامت باتری نمی توان تا قبل از کار کردن کامل با گوشی نظر قطعی داد.


بررسی اصالت گوشی موبایل:

یکی از مهمترین موارد خرید گوشی چه در خریدهای دست دوم و چه نو بررسی اصالت محصول است . با توجه به اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و وجود نمونه های فیک یا مسروقه در بازار حتما این بخش را جدی بگیرید.


بدست آوردن شماره سریال گوشی (IMEI):

شماره سریال گوشی یا IMEI آن را با شماره گیری کد *#06# و زدن دکمه تماس خواهید دید و آن را با شماره درج شده روی کارتن محصول مطابقت دهید. حتما دقت کنید که کارتن محصول و برچسب آن فیک و تقلبی نباشد.

برای اطمینان بیشتر می توانید به این سایت مراجعه کرده و با وارد کردن سریال 15 رقمی گوشی اصالت و اطلاعات آن را چک کنید.
چک کردن گوشی با وارد کردن سیمکارت:
سیمکارت خود را درون گوشی قرار دهید و از آنتن دهی کامل آن اطمینان حاصل کنید. کیفیت مکالمه را کاملا بسنجید. کیفیت اینترنت همراه آن را به خوبی دقت کنید و از پشتیبانی گوشی از شبکه های نسل 4 و 4 پلاس (در صورت پشتیبانی) اطمینان حاصل کنید. نسخه نرم افزار گوشی را نیز چک کنید.


رجیستری و انتقال مالکیت گوشی:

رجیستر گوشی

یکی از بخش های مهم، انتقال مالکیت گوشی به شماست. فروشنده باید پس تست کامل گوشی توسط شما در همان لحظه از طریق سامانه همتا و یا کد دستوری *7777# اقدام به انتقال مالکیت گوشی به شماره شما کند. این کار هیچ گونه هزینه ای ندارد و مواظب باشید که از شما بابت این کار هزینه ای دریافت نشود.

پس از اتمام انتقال مالکیت اس ام اس به شماره شما ارسال می شود که این انتقال را تایید می کند. همچنین می توانید از طریق سایت همتا این موارد را بررسی کنید.


حتما از فروشنده مهلت تست و فاکتور خرید رسمی را بخواهید:

برای اطمینان کامل در مورد صحت کارکرد گوشی و همچنین تست باتری آن حتما از فروشنده مهلت تست بگیرید. این موارد را حتما در فاکتور درج کنید و به امضای فروشنده برسانید. موارد نظیر مدت زمان مهلت تست، تضمین پس گرفتن محصول در صورت وجود مشکل در گوشی، اصالت گوشی و ...


میزان سلامت باتری در آیفون:

باتری آیفون

یکی از امکانات بسیار خوب سیستم عامل iOS در نسخه جدید اضافه شدن بخش سلامت باتریست. با مراجعه به بخش Settings> Battery> Battery Health می توانید درصد سلامت باتری خود را ملاحضه کنید.

به یاد داشته باشید که هرچقدر درصد این عدد پایین تر از حد ماکزیمم باشد، طول عمر باتری دستگاه نیز به همان نسبت پایین خواهد بود.
با بررسی تمام نکات گفته شده در بالا احتمالا می توانید گوشی مناسب خریداری کنید اما به یاد داشته باشید که خرید محصولات دست دوم و کارکرده همیشه دردسر و ریسک های خود را دارد.


اگر شما نیز در خرید گوشی موبایل کارکرده و دست دوم اطلاعات و تجربه خاصی دارید با بیان آن در نظرات، دیگران کاربران را در انتخابی درست کمک کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی