مشکلات اندروید | ویندوز | iOS | آیفون

مشکلات دستگاه اندروید ، ویندوز و iOS خود را به راحتی حل کنید

مشکلات اندروید | ویندوز | iOS | آیفون

مشکلات دستگاه اندروید ، ویندوز و iOS خود را به راحتی حل کنید

شارژر سامسونگ


قابلیت شارژ سریع یا فست شارژ یکی از مهم ترین امکانات گوشی های هوشمند به شمار می رود که اکثر خریداران در هنگام خرید یک اسمارت فون از این ویژگی به عنوان یک معیار یاد می کنند. اما شارژ سریع چگونه فعال و غیرفعال می شود؟

در این مقاله به نحوه فعال و غیرفعال سازی شارژ سریع در گوشی های سامسونگ می پردازیم. در گوشی های جدید سامسونگ با اندروید 9 و رابط کاربری OneUI به این صورت عمل کنید:

ابتدا وارد بخش تنظیمات شوید


شارژ سریع سامسونگ

سپس به بخش Device Care رفته


شارژ سریع سامسونگ


از گزینه های پایین، گزینه Battery را انتخاب کنید


شارژ سریع سامسونگ


سپس از بخش سه نقطه بالا سمت راست گزینه Settings را بزنید


شارژ سریع سامسونگ


در منوی ظاهر شده کافیست گزینه Fast Cable Charging را روشن کنید تا قابلیت شارژ سریع سامسونگ برای شما فعال شود. برای غیر فعال سازی نیز فقط کافیست این گزینه را خاموش کنید.

چرا شارژ سریع گوشی من کار نمی کند؟


شارژر سامسونگ

دلایل زیادی می تواند این مشکل را ایجاد کند. ابتدا بررسی کنید که از شارژری استفاده می کنید که قابلیت فست شارژ را دارد. این عبارت روی بدنه شارژر درج شده است.

کابل مورد استفاده نیز باید از این قابلیت پشتیبانی کند. پس همیشه سعی کنید ازکابل اصلی و اورجینال استفاده کنید.

سوکت شارژ را کامل چک و بررسی کنید که کثیف یا آلوده نباشد.

احتمال وجود ایراد نرم افزاری نیز وجود دارد. بهتر است گوشی را خاموش و روشن و در صورت لزوم ریست کنید.

نکته: سعی کنید تا حدامکان از قابلیت quick charge یا شارژ سریع فقط در زمان های ضروری استفاده کنید و در سایر اوقات از حالت شارژ معمولی استفاده کنید.

اگر گوشی آیفون شما شارژ نمی شود حتما مقاله ما در مورد حل مشکل شارژ نشدن آیفون را مطالعه کنید.

نظرات  (۲۶)

این پست آموزشی عالی بود. با سپاس

پاسخ:
تشکر از حسن توجه شما

سلام عالی استفاده کردم .

ولی گوشی من سامسونگ A8هست با این طرفندها باز زود شارژ تموم میکنه .میشه راهنمایی کنید !

پاسخ:
بحث زود خالی شدن باتری وشارژ گوشی مجزا از شارژ شدن سریع هست
خالی شدن شارژ گوشی میتونه حاصل اجرای برنامه ها در پس زمینه و در نتیجه اشغال شدن رم گوشی
روشن بودن زیاد صفحه نمایش
حتی حرارت
روسن بودن اینترنت موبایل، لوکیشن، nfc و ...
آنتن دهی ضعیف و یا قطع شدن آنتن گوشی
و ... همگی روی مصرف باتری تاثیر دارند
  • فاطمه همتی
  • سلام گوشی من سامسونگ a5 هست مدتیه هر کابل شارژری ک میگیرم بعد از یک مدت ده فست نیست و میگه شارژ اهسته از شارژر مرتبط با گوشی خودتون استفاده کنید و کابل شارژر هم هیچ مشکلی نداره دلیلش چی میتونه باشه؟واقعا خسته شدم اینقدر ک پول شارژر دادم🤦🏻‍♀️

    پاسخ:
    سلام . به صورت کلی گوشی های سری A سامسونگ مخصوصا سری 2018 ، 2019 اکثرا فست شارژ واقعی نیستن و روشن و خاموش بودن فست شارژ تاثیری در سرعت شارژ گوشی نداره
    در مورد اروری که گفتید این ارور بیشتر وقتا به آمپر پایین کلگی شارژر بستگی داره . باید روی شارژر رو بخونید که آمپر و ولتاژ اون چند هست. کابل هم باید قابلیت انتقال اون جریان رو داشته باشه
    بعضی وقتا خرابی درگاه شارژر گوشی و یا مشکلات نرم افزاری هم ممکنه علت این ارور باشه
    ولی اول بهتره آمپر کلگی شارژرتون (سر شارژر) رو چک کنید.
  • رحمان احمدآبادی
  • سلام میخاستم بپرسم گوشی سامسونگa10 sرو چه طوری میتونیم روی شارژسریع قرار بدهیم چون الان یه چند روز شده وقتی شارژر رو متصل میکنم میزنه شارژ کابلی علتش چیه ؟

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیزم تا جایی که من نگاه کردم گوشی A10s قابلیت شارژ سریع نداره
    اگر موقع شارژ با اروری مواجه میشد کلگی شارژر یا کابل رو بررسی کنید . البته بیشتر موارد ایراد از کابل هست . سعی کنید کابل های برند خریداری کنید و از خرید کابل های فله ای و بدون بسته بندی خودداری کنید.

    من گوشیم گالاکسی جی ۲ هست از هر جور شارژری استفاده میکنم دیر شارژر میشه مثلا در ۱۰ دقیقه 

    ۲ درصد شارژ میشه

     

    پاسخ:
    دوست عزیز گوشی شما فاقد فناوری شارژ سریع است. مدل گوشی هم کمی قدیمی شده و گوشی های جدید اکثرا به شارژ سریع مجهز هستند.
    در واقع روند شارژ گوشی شما نرماله مگه اینکه گوشی ارور شارژ آهسته بده که اون موقع باید کابل رو چک کنید.

    سلام . ببخشید یک کابل فست شارژ گرفتم اما نمیدانم چرا دیر شارژ میشود...

    لطفا علتشان رابگویید.

    پاسخ:
    شما باید اول مطمئن بشید گوشی ، کابل و سری شارژر از فست شارژر پشتیبانی میکنند.

    سلام

    من گوشیم a10 هست و تا وقتی که اندرویدش ۹ بود شارژ سریع داشت ولی الان نداره دلیلش چیه¿

    و اینکه با شارژر و کابل فابریک خودش یا شارژر و کابل اصل دیگه روی گوشیم امتحان کردم هعی ارور میده که از شارژر خود گوشی استفاده کنید گوشی کند شارژ میشود و واقعا کند شارژ میشه چ کنم¿

    پاسخ:
    اگر فکر میکنید بعد آپدیت گوشی دچار مشکلات سخت افزاری دیگه هم شده بهتره گوشی رو ریست فکتوری کنید.
    اگر فقط مشکل شارژر دارید بهتر کابل و سری شارژر با برند معتبر خریداری کنید.

    با سلام

    گوشی من A30S هست

    در حالت شارژ سریع، معمولا در چه مدت زمانی باید شارژکامل شود

    پاسخ:
    معمولا سری A سامسونگ فست شارژ خیلی کارایی نداره
    در حالت فست باید توی  30 دقیقه حدود 60 درصد شارژ بشه گوشی که توی این سری گوشی ها نمیشه

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم چرا گوشیهa42 5gکه دارم فست شارژش خاموش شده از تو تنظیمات روشنه ولی بازم کار نمیکنه میشه یه راهکار بگید

    پاسخ:
    چیزی که من تجربه کردم اکثر گوشی های سری a  فست شارژ درستی ندارن

    گوشی من m51هست و بتازگی گرفتم زمانی که به شارژ میزنم مینویسه شارژ سریع ولی گزینه شارژ سریع غیر فعاله و اجازه نمیده فعالش کنم چرااا؟؟وقتی که شارژر رو قطع میکنم دوباره گزینه روشن میشه چرااا؟؟؟😞😒

    پاسخ:
    شما باید قبل اتصال به شارژ گزینه شارژ سریع رو خاموش یا روشن کنید. بعد اتصال شارژر دیگه امکان تغییر وجود نداره

    سلام من گوشیم a50 هست. من گوشیم فست شارژ بود ولی یمدته که الان میزنه ۷ ساعت تا شارز کامل و زیرش میندیسه که اتصال شارژر و کابل و اینارو چک کنید با اینکه درسته . من فک میکنم الودگی گرفته ولی خب با فلش هم نکا میکنم چیزی نیست. بعلاوه این قصیه میکروفن و اسپیکر گوشیم عم قط شده

    پاسخ:
    احتمالا سر شارژر یا سیم شارژتون مشکل پیدا کرده و سعی کنید شارژر برند و معتبر بگیرید
    در مورد اسپیکر و میکروفن احتمال داره الکل زیاد روی گوشی اسپری کرده باشید و مشکل ایجاد کرده باشه

    سلام خسته نباشید 

    ببخشید من گوشیم نوت۴ هست وقتی میزنم شارژ فست شارژ شارژ نمیشه قابلیت فست شارژ هم روشن کردم ولی کار نمیکنه میشه بهم بگید علت چیه؟؟

    ممنون میشم

    پاسخ:
    درود. این گوشی قدیمی هست و بعید هست قابلیت فست شارژی داشته باشه

    سلام من گوشیمa02 ساخت 2021هست جدیدن با شارژر خودش میزنم شارژ مینویسه روی حالت آهسته هست َمینویسه ۱۶ ساعت تا شارژ کامل لطفا میشه کمکی بهم بکنید !!!!

    پاسخ:
    سلام . کابل گوشیتون مورد پیدا کرده احتمالا یا کلگی شارژ رو تغییر دادید

    گوشی من سامسونگc7هست چرا فست شارژ خودکار قطع میشود ودرتنضیمات باتری هم فعال است ولی فست شارژ نیست توی یک هفته فست شارژ قطع میشود.باز باید شارژر جدید بگیرم

    پاسخ:
    تا جایی که من میدونم سری سی مجهز به شارژ سریع نیستند

    گوشی من j6+ولی گزینه فست شارژ نداره ولی توی کاتالوگ زده داره چطور میتونم فعالش کنم

    پاسخ:
    این گوشی قابلیت فست شارژ ندارد.

    گوشی من a10s هست تو تنظیمات شارژ سریع نداره چطور پیداش کنم

    پاسخ:
    این گوشی قابلیت فست شارژ ندارد.

    من گوشیم سامسونگ j ۷ هست توی یک ساعت ۴ درصد شارژ میشه 

    سرویس های نگهدارندش هم کار نمیکنه

    پاسخ:
    درود. بهتره به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید.

    سلام  خسته نباشید گوشی من سامسونگ a70هست چند روزی هست که دیر شارژ میشه یعنی ۷تا ۸ ساعت باید تو شارژباشه میشه بگین چکار کنم تا درست بشه 

    پاسخ:
    سلام . گوشیتون رو با کابل و کلگی شارژر بقیه تست کنید. اگر باز هم این نتیجه رو داد احتمالا گوشیتون نیاز به ریست فکتوری داره.
  • حمید گرام
  • با سلام خدمت اساتید محترم ، بنده بمدت 3 ماهه که یک  گوشی A22-5G  از نمایندگی  تهران خریدم ولی از همان روز اول ، شارژ کاملش درحالت غیر فست   ,  بالای 5 ساعت بطول می انجامه ، میخواستم بدونم که آیا این مسئله ، طبیعیه یا باید بررسی بشه در نمایندگی  !!
    ضمنأ شارژر  داخل جعبه ،باید تبدیل میخورد تا داخل پریز  بره . ممنون

    پاسخ:
    زمان شارژ بالای 5 ساعت به هیچ عنوان طبیعی نیست و بسیار کند است. 

    سلام.گوشیه من a52s تازه خریدم.۱:۴۰ دقیقه طول میکشه شارژ بشه رفتم تو تنظیمات دیدم گزینه شارژ سریع روشنه.از این سریع تر شارژ نمیکنه؟

    پاسخ:
    درود. باتری گوشی 4500 و شارژ سریع 25 وات است و زمان شارژ سریعش تقریبا همین قده.

    سلام، من چند وقت پیش یپامی روی گوشیم اومد که اتصال شارژر و... را چک کنید،و چون چندبار این پیام اومده بود یک گزینه داشت که نوشته بود این پیام دیگر به شما نشان داده نشود، من اونو زدم، و از وقتی اینکار رو کردم فست شارژ گوشیم کار نمیکنه، از تنظیمات فعاله ولی ساعتها طول میکشه تا کامل شارژ شه، مدل گوشیمa21 هست،چکارش کنم؟ البته کابل خودش خراب شد کابل جدید گرفتم ولی قابلیت فست شارژ داره کابل جدیده،راهی هست مث قبل زود شارژشه گوشیم😔

    پاسخ:
    شما اول باید کلگی شارژ رو بررسی کنید که آمپر و ولتاژش چطوره
    بعد هم کابل رو همیشه برند تهیه کنید و از کابل های فله ای به نام سامسونگ استفاده نکنید.

    سلام من گوشی a21s دارم قبلا به شارژ میزدم اعلان شارژ سریع می اومد ولی یک مدتیه اعلان میده شارژ کابلی مدت شارژ  شدن زیاد شده تنظیمات هم شارژ سریع فعاله ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ:
    اگر با خود سری شارژ که فست شارژ رو پشتیبانی میکنه کار میکنید احتمالا ایراد از کابل باشه

    سلام من نمیدونم چرا باتری می آید تو ۶۹درصد موقعی که گوشی خاموشه سه درصدشان خرج میکنه

    پاسخ:
    گوشی در هر صورت باتری مصرف میکنه چه روشن چه خاموش
    مگر باتری رو کاملا جدا کنید.

    سلام گوشی من a03s هستش و خیلی دیر شارژ میشع چطور شارژ سریع شو فعال کنم سریع تر شارژ بشه ؟؟؟؟

    سلام گوشی من a03s هستش و خیلی دیر شارژ میشع چطور شارژ سریع شو فعال کنم سریع تر شارژ بشه ؟؟؟؟

    پاسخ:
    قسمت تنظیمات باید دنبالش بگردید
    Settings > Device Care > Battery Charging

    سلام وقتتون بخیر 

    ی مشکلی که برام بوجود اومده اینه که گوشیم خیلی سریع شارژ تموم میکنه حتی وقتی که ازش استفاده‌ای نمی‌کنم مثلا شب تا صبح حدود ۶ ۷ درصد شارژ تموم میکنه توی اون تایمم همه‌ی اتصالات رو خاموش میکنم اما بازم این مشکل وجود داره 

    مشکلی هم از لحاظ سلامت باتری و گوشی وجود نداره چون حدود یکماه میشه که خریدمش s21 FE 5G

    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ:
    درود. مشکل زود خالی شدن شارژ دلایل زیادی داره
    نصب نرم افزارهای مختلف که پس زمینه اجرا میشن و شارژ رو خالی میکنن یکی از مهم ترین هاشه مثل VPN ها
    ویروسی شدن گوشی یا نصب بدافزار
    عدم آنتن دهی گوشی که شارژ رو مصرف میکنه
    باید همه این موارد رو بررسی کنید ببنید دلیلش رو پیدا میکنید.
    یه مورد هم بگم اگر گوشی رو شب تا صبح مثلا 5 و 6 درصد خود به خود از شارژش کم میشه هیچ ایراد خاصی نداره . بالاخره گوشی نیاز به انرژی داره توی حالت آماده به کار هم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی